A 2013-as Papírmentes Nap programja

Időpont: 2013. április 22. (hétfő)

Helyszín: Öböl Ház, Kopaszi gát

A konferencia háziasszonya: Görög Zita

 

A kapcsolódó képanyag a Galériában érhető el.

 

13:00 – 13.30  Regisztráció
 
13:30 – 13:40  A Papírmentes Nap megnyitása
Miért fontos a papírmentes nap? Vajon eleget teszünk-e azért, hogy a környezet túlélje a generációnkat? Mik azok a lépések, amiket egy vállalat megtehet annak érdekében, hogy óvja a környezetet? A papírfogyasztás csökkentése a folyamatok automatizálása révén hogyan járulhat hozzá az adminisztráció csökkentéséhez, a hatékonyság növeléséhez?
Előadó: Görög Zita, korábbi Zöld Nagykövet
 
13:40 – 14:00 Dimenzióugrás a közigazgatás-vállalat kapcsolatában - Jövőre megváltoznak az elektronikus ügyintézés szabályai. Mit nyernek a cégek? 
2014. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az elektronikus ügyintézés területén. A közintézmények számára kötelező lesz az elektronikus ügyintézés támogatása, a Magyar Postának pedig ehhez minden feltételt biztosítani kell. Így a cégek számára felgyorsul a kommunikáció, hiszen az e-cégeljárás után a legtöbb ügyet elektronikusan intézhetik az államigazgatási szervekkel. Ennek eredményeként azonban nem csak az ügyintézési idő lesz rövidebb, hanem minden érintett számára költséghatékonyabbá válik az ügyintézés.
Előadó: Fekete Gábor, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e-közigazgatásért felelős helyettes államtitkára
 
14:00 – 14:15 E-számla vs. elektronikus hiteles másolat – Az e-számlázás gyakorlata és ellenőrzése
Az e-számla és a hiteles elektronikus számlamásolatok ellenőrzésének tapasztalatai, az ellenőrzés során várható kérdések. Mikor hiteles egy elektronikus másolat?  Tényleg eldobható az eredeti, papíralapú számla?
 Előadó: Czöndör Szabolcs, a Nemzeti Adó és Vámhivatal főosztályvezetője
 
14:15 – 14:35 Az elektronikus dokumentumkezelés megtérülési lehetőségei
Tudta Ön, hogy egy irodai dolgozó átlagosan munkaidejének több mint 10 százalékát tölti különböző dokumentumok keresésével és kezelésével? Az előadás keretében a megtérülési szempontokat is figyelembe véve bemutatjuk, hogy mit várhatunk az elektronikus dokumentumkezelés vállalati bevezetésétől.
Előadó: Varga László, a DMSONE operatív igazgatója
 
14:35 - 14:55 Lehet-e automatikus a számlafeldolgozás? OCR megoldások alkalmazása 
Hogyan tehetjük gyorsabbá a számlafeldolgozást, miközben kiküszöböljük a hibalehetőségeket? Hogyan könnyíti meg ezeket a folyamatokat az intelligens karakterfelismerés? Tippek és megoldások.
Előadó: Varga Ákos, az ABBYY szakértője
 
14:55 – 15:30  Kávészünet
 
15:30 – 15:45 Tényleg ilyen egyszerű az elektronikus számlázás?
2013. január elsejével új jogszabályok léptek életbe az elektronikus számlakezelés területén. Azonban a cégek olykor félve alkalmazzák az egyébként jelentős könnyítéseket hozó jogszabályt. Az előadás keretében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal képviselője foglal állást az elektronikus számlázás alkalmazásával kapcsolatban.
Előadó: Mamuzsics Gábor osztályvezető, NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága (Ellenőrzési Tevékenységet Koordináló Főosztály, Információtechnológiai Támogató Osztály)
 
15:45 – 16:15 Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei - Akár kézírást is felismerünk az űrlapokon
Mit tehetünk annak érdekében, hogy az óriási adathalmazaink egyszerűbbek és átláthatóbbak legyenek? Hogyan optimalizáljuk a szkennelést és a tárolást munkánk során? Mi a jelentősége az automata indexelésnek, miért fontos ez? Hogyan csökkentsük infrastruktúránk terheltségét intelligensebb adateléréssel? A létrejött információkat milyen módon mutassuk be a vezetőknek és a felhasználóknak? Az adatok életciklusának a nyomokövetése milyen lehetőségeket tartogat cégünk számára? Az előadás során választ kapunk mindezekre a kérdésekre.
Előadó: Csendes Balázs, az IBM Magyarországi Kft., SWG (IBM Sales & Distribution, Software Sales) software client leadere
 
                             
16:15 - 16:30 Amit az elektronikus aláírásról egy cégvezetőnek tudni érdemes
Az e-ügyintézéshez szükséges anyagi és technikai feltételek ismertetése. Az előadás keretében bemutatásra kerülnek azok az eszközök, rendszerek és folyamatok, melyek biztosítják az egyszerű és gyors vállalati e-ügyintézést.
Előadó: Molnár Ferenc, a NetLock Kft. szenior projektmenedzsere
 
16:30 – 16:45 A papír hulladékként is érték, mit tegyünk, mit tehetünk és mit érdemes vele tennünk?
Papír a lakosságnál, papír a cégeknél, papír a hivataloknál. A felhasználás csökkentésének lehetőségei: a Zöld közbeszerzés és a CSR. A papír, mint hulladék: Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség tapasztalatai a szelektív hulladékgyűjtésről; várható változások a szelektív hulladékgyűjtés rendszerében.
Előadó: dr. Wégner Krisztina, az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Koordinációs Főosztályának főosztályvezetője
 
 
A 2013-as Papírmentes Nap támogatói:

Gyémánt fokozatú szponzor:

o   DMSONE

Arany fokozatú szponzorok:

o   Canon
o   IBM
o   USER Rendszerház
o   NETLOCK
o   ABBYY    

Ezüst fokozatú szponzorok:

o   ELMŰ
Szakmai támogatóK:

o   INFOTÉR
o   Zöld Iroda
o   IDSZSZ

Médiatámogatók:

o   IT-Business
o   MAXIMA E-mail Marketing
o   HVG
o   Élelmiszer Szaklap